Genel (72)
İŞLETME ÜNVANI | SEKTÖR / İHRACAT KONUSU |
MENKUR TARIM ÜR. SAN. VE TİC.LTD. ŞTİ. | KESTANE |
İZZET PARLAR | MUHTELİF FİDAN |
GENÇLER TARIM ÜR. SAN. VE TİC. LTD.ŞTİ. | KURU İNCİR |
EURO GIDA SANAYİ VE TİCARET LTD.ŞTİ | TURŞULUK |
S.S.BADEMLI.FIDANCILIK.TAR. KALKINMA KOOPERATIFI | FİDANCILIK |
PİŞKİN FİDANCILIK VE TARIM ÜRÜNLERİ TİCARETİ CAHİT PİŞKİN | FİDANCILIK |
SINIRLI SORUMLU YEŞİL BADEMLİ TARIMSAL KALKINMA KOOPERATİFİ | TARIM ÜRÜNLERİ |
RESÜL BACAK | KURU İNCİR |
KÜÇÜK MENDERES BOTANİK ÇİÇEKÇİLİK PEYZAJ TARIM ÜR. GIDA, HAYV. SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ. | ÇİÇEKÇİLİK , FİDANCILIK |
HÜSEYİN ÇAMURCU TARIM ÜRÜNLERİ GIDA NAKLİYE İTHALAT İHRACAT SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ. | KESTANE |
MEHMET EMİN TAŞ | KESTANE- CEVİZ |
GÜRBÜZ CANDAN | KURU İNCİR - SÜS BİTKİLERİ |
DOĞUŞ ÇAY VE GIDA MAD.ÜR.PAZ.İTH-İHR A.Ş | DOMATES - PATATES |
MUSTAFA ÜNSAL | KURU İNCİR |
BOZDAĞ İTİMAT ŞEKERLEME MEŞRUBAT İMALAT PAZARLAMA SAN.TİC.LTD.ŞTİ | KESTANE ŞEKERİ |
İZMİR DAMIZLIK SIĞIR YETİŞTİRİCİLİĞİ BİRLİĞİ | CANLI HAYVAN |
KESTAŞ TAŞIMACILIK TARIM ÜRÜ.SAN.TİC.LTD.ŞTİ | KESTANE |
İBRAHİM DEĞİRMEN | BİTKİSEL OTLAR |
CAN GLOBAL GIDA TARIM ÜRÜNLERİ SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ | KESTANE |
ARKES TARIM ÜRÜNLERİ GIDA İNŞAAT İHRACAT İTHALAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ | KESTANE |
PARLAR FİDANCILIK TAR.ÜRÜ.LTD.ŞTİ. | MUHTELİF FİDAN |
MEHMET EFE BOTANİK ÇİÇ.PEYZAJ TAR.ÜRÜ.GIDA HAYV.SAN.TİC.LTD.ŞTİ. | SÜS BİTKİSİ |
http://www.otb.org.tr/uyelik-islemleri/tescilislemleri/icerik/10-genel.html?start=42#sigProId40d4931873
Değerli Üyelerimiz
15 Temmuz 2016 tarihinde bastırılan darbe girişiminde hayatını kaybeden şehitlerimizin aileleri ve aynı darbe girişiminde yaralanan vatandaşlarımıza destek amacıyla, Başbakanlık tarafından 2016/18 sayılı Genelge ile “15 Temmuz Dayanışma Kampanyası” başlatılmıştır.
Millet ve devlet kenetlenmesine önemle vurgu yapılan Genelge ile; Milletimizin bu yoğun taleplerini karşılamak amacıyla Başbakanlıkça belirlenecek esaslar çerçevesinde harcanmak üzere Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı görevlendirilerek bir yardım kampanyası başlatılmış ve banka hesapları açılmıştır.
01.08.2016 Yönetim Kurulu kararımız ile bütçe imkanlarımız muvacehesinde Borsamız ilgili kampanyaya katkıda bulunmuştur. Yine Kurumumuz 2016/2017 öğretim dönemine ait Öğrenci Burs Müracaatlarında “şehit ailesi çocuklarına burs verilmesi” önceliğini, önşartsız burs müracaatında bulunma ve Yönetim Kurulu kararı ile Burstan faydalanma hakkı vermiştir.
Söz konusu Genelge aşağıdaki bağlantıda yer almakta olup, yardım kampanyasına katılmak isteyen üyelerimiz, Genelge’nin ekinde belirtilen Banka Hesap Numaralarına yardımlarını yapabileceklerdir.Kampanya'ya destek veren Oda/Borsa ve üyelerinin isim listesi TOBB'nin (www.tobb.org.tr) (http://tobb.org.tr/Sayfalar/20160725-SehitlerKampanyasi.php) web sayfasında ilan edilecektir. Kampanya dahilinde yardımda bulunan üyelerimizin Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresimize veya (232 5451378) nolu telefondan tarafımıza bilgi vermeleri rica olunur.
Üyelerimize ÖNEMLE duyurulur.
15 TEMMUZ DAYANIŞMA KAMPANYASINA İLİŞKİN GENELGE:
KALİTE POLİTİKASI
-
2020-2024 yıllarını kapsayan Stratejik Plan Amaç ve hedeflerinin gerçekleştirilmesi için gerekli faaliyetleri yürütmek,
-
Üyelerimizin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak,
-
Stratejik Plan Amaç ve hedeflerimizin, misyon ve vizyonumuzun tüm çalışanlarımız ve paydaşlarımız tarafından bilinmesini ve sahiplenilmesini sağlamak,
-
Yasa, yönetmelik, ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda hizmetlerimizi gerçekleştirmek,
-
Paydaş memnuniyetini ve hizmet kalitemizi en yüksek seviyeye ulaştıracak teknolojileri kullanarak hizmet sunmak,
-
Stratejik Plan ve Süreçlerimizin performans ölçümünü sağlıklı veriler, doğru metot ve sistemlerle ölçerek günün şartları doğrultusunda sürekli olarak iyileştirmek,
-
Paydaşlarımızın tüm faaliyet ve hizmetlerimize yeni fikirlerle destek olmalarını teşvik ederek paydaşların beklentileri doğrultusunda yaratıcı ve yenilikçi hizmetler sunmak,
-
Paydaşların istek ve gereksinimlerine odaklı, memnuniyeti beklentilerin üzerinde tutan yönetim yaklaşımı sergilemek,
-
Tüm paydaşlarla faydalı ilişkiler kurarak ilçemizin ve paydaşlarımızın sürekli gelişimine katkıda bulunmak,
-
Paydaş şikayetlerinin çözümü ile ilgili olarak etkin, gerçekçi ve uygulanabilir çözümler sunmak,
amacıyla çalışmalarını yürütmeyi ve gerekli kaynakları sağlamayı taahhüt eder.
MALİ YÖNETİM POLİTİKASI
Borsamız; gelirlerini, kanun ve yönetmelikler çerçevesinde, mali yönetim kurallarına uygun olarak, üyelerine en yüksek faydayı sağlayacak şekilde yönetmeyi ve mali yönetimde şeffaflığı ilke edinmiştir.
Bu ilke doğrultusunda, 2020-2024 yılı Stratejik Plan amaç ve hedeflerine ulaşmak için;
-
Ekonomik gelişmeleri takip ederek en güvenli ve etkin yatırım araçlarını kullanır.
-
Gelirlerin uygun şekilde kullanımı için yetkin personeli ile gerekli planlamaları yapar ve uygular.
-
Planlama ve uygulama sonuçlarını düzenli raporlarla takip eder.
-
Rapor sonuçları ve ekonomik gelişmeleri değerlendirerek iyileştirme faaliyetlerini belirler.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI
ÖDEMİŞ TİCARET BORSASI; 2020-2024 yılı Stratejik Plan amaç ve hedeflerine ulaşmayı, sürekli gelişme ve üyeye üstün hizmet hedeflerini destekleyecek şekilde;
-
Değerlerimizi paylaşan, doğru işgücünü kurumumuza kazandırmayı,
-
Bilgi seviyesi ve deneyimi ile örnek gösterilen, faaliyet alanında uzmanlaşmış çalışanlar yetiştirilmesine destek olmayı,
-
Çalışanlarımıza, iş büyüklüğü, işe katkı, bilgi/beceri ve yetkinlikler ile performanslarını dikkate alan, günün koşullarına uyum sağlayan, adil ve tutarlı bir ücretlendirme sistemi uygulamayı,
-
Sürekli ve yüksek performans kültürünün kurumda yerleşmesini sağlamayı,
-
Çalışan öneri ve taleplerini sürekli gelişime bir araç olarak kullanmayı,
-
Kurumun konumunu güçlendirmek amacıyla değişime ve gereksinimlere hızla adapte olabilecek bir organizasyonel yapıyı sürekli geliştirmeyi,
İnsan Kaynakları Yönetiminin temel prensibi olarak benimsemiştir.
İLETİŞİM POLİTİKASI
Borsamız; 2020-2024 yılı Stratejik Plan amaç ve hedeflerine ulaşmak, paydaşlarıyla işbirliğini artırmak, üyelerinin ihtiyaç ve taleplerini karar alıcılarla paylaşmak ve kamuoyu bilincinin artırmak amacıyla doğru zamanda doğru iletişim araçlarını kullanmayı ilke edinmiştir.
Bu ilke doğrultusunda;
-
Yerel, bölgesel ve ulusal basınla işbirliği yapar.
-
Toplantılar, anketler, öneri ve şikayet sistemi gibi kanallarla üye ve ilçe ihtiyaçlarını tespit eder.
-
Karar alıcılarla oluşturduğu güçlü ilişkiler ile üyelerin ve ilçenin ihtiyaçlarının giderilmesinde öncü rol oynar.
-
Global iletişim araçlarını en etkin şekilde kullanmak için teknolojik gelişmeleri takip eder ve uygular.
BİLGİ GÜVENLİĞİ POLİTİKASI
Kurumumuzun güvenilirliğini ve temsil ettiği makamın imajını korumak, 2020-2024 yılı Stratejik Plan Amaç ve Hedefleri ile temel ve destekleyici iş faaliyetlerinin en az kesinti ile devam etmesini sağlamak amacıyla, bilişim hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde kullanılan tüm fiziksel ve elektronik bilgi varlıklarının bilgi güvenliğini sağlamak hedefimizdir.
Borsamız; bu hedef doğrultusunda;
-
Bilgi gizliliği, bütünlüğü ve ulaşılabilirliğine ilişkin güven ortamını yaratmak,
-
Paydaşlarımızın hızlı, kaliteli ve doğru bilgiye ulaşmalarını sağlamak için bilgi ve iletişim teknolojilerini en verimli şekilde kullanmak,
-
Oluşabilecek risklere karşı önlem almak,
-
Güncel gelişmeleri sürekli takip ederek gerekli altyapıyı oluşturmak, güncellemek ve sürekliliğini sağlamak,
için gerekli faaliyetleri planlar ve uygular.
PAYDAŞ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI
Tüm faaliyetlerinin merkezinde Ödemiş ve Paydaşları olan borsamız; paydaşlarının öneri, talep ve şikayetlerinin çözümlenmesini de bir öncelik olarak belirlemiştir. Bu kapsamda;
-
Paydaş öneri, talep ve şikayetlerini; açık, şeffaf, hızlı, güven verici ve paydaş odaklı bir şekilde çözmeyi taahhüt ederiz.
-
Paydaş öneri, talep ve şikayetlerini; daima kaliteli hizmet sunma anlayışımızla ele alırız.
-
Paydaşlarımızdan şikayet aldığımız durumda her şikayeti objektif, özenli ve dikkatli bir şekilde inceler ve bu inceleme sonucunda çözüm sunarız. Şikayet ve öneriler paralelinde de kalıcı iyileştirmeleri sistem ve süreçlerimizde uygularız.
-
Çalışanların katılımcılığını, paylaşımcılığını, yaratıcılığını destekleyerek, kendilerini ifade edebilecekleri ve sürekli kendilerini geliştirebilecekleri ortamlar sağlarız.
-
Şikayet Yönetimi Süreci yasa ve mevzuata dayalı şartlara, paydaş beklentilerine uyar, çalışanların bildirimlerini dikkate alarak ilerleriz.
Şikayet Yönetimi Süreci ve kullanılan sistemleri; 2020-2024 yılı Stratejik Plan Amaç ve hedeflerinin gerçekleştirilmesi, gelişime açık alanların tespit edilmesi ve verimliliğin arttırılması için, düzenli olarak gözden geçirir, etkinlikleri raporlar ve sürekli iyileştiririz.
Depolamaya uygun nitelikteki hububat, bakliyat, pamuk, tütün, fındık, yağlı tohumlar, bitkisel yağlar, şeker gibi standardize edilebilen temel ve işlenmiş tarım ürünlerinin standartları belirlenerek emniyetli ve sağlıklı koşullarda lisanslı depo işletmelerine ait depolarda depolanmasını ve bu ürünlerin ticaretinin yine bu işletmeler tarafından düzenlenen ürün senetleri vasıtasıyla yapılmasını amaçlayan 5300 sayılı Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Kanunu 17/02/2005 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
ÖDEMİŞ TİCARET BORSASI 2019 YILI HİZMET ÜCRET TARİFELERİ
Verilen hizmetler ile onaylanan ve düzenlenen belgeler karşılığında alınacak ücretleri gösterir tarifeler ile borsa üyelerinden alınacak aidat ve ücretleri gösterir tarifeler;
DERECELER |
KAYIT ÜCRETİ |
YILLIK AİDAT |
FEVKALADE |
580,00 TL |
580,00 TL |
1.DERECE |
460,00 TL |
460,00 TL |
2.DERECE |
440,00 TL |
440,00 TL |
3.DERECE |
400,00 TL |
400,00 TL |
4.DERECE |
350,00 TL |
350,00 TL |
5.DERECE |
300,00 TL |
300,00 TL |
6.DERECE |
270,00 TL |
270,00 TL |
1 |
Muamele Tescil Ücreti %01 (Her bir işlem başına Tavan:180,00 TL) |
%01 |
2 |
Eksper Raporları (Maktuen) |
40,00 TL |
3 |
Analiz Raporları (Emtia çeşidine göre) |
50,00 TL |
4 |
Borsaya dahil maddelerin fiyatlarına ilişkin belgeler (Maktuen) |
40,00 TL |
5 |
Makbuz Senedi,Varant ve Malı temsil eden diğer Senetler |
50,00 TL |
6 |
Teamüller hakkında istenen belgeler |
40,00 TL |
7 |
Fatura onayları |
40,00 TL |
8 |
Borsaya kayıtlı olanların tatbik imzalarının onayları |
40,00 TL |
9 |
Vadeli Satış ve Alivre Sözleşmelerindeki İmzanın Onayı |
40,00 TL |
10 |
Borsaya kayıtlı olanlara ait kayıt ve sicil suretleri |
40,00 TL |
11 |
Borsaya dahil mallara ve borsa işlemlerine dair istenecek diğer belgeler |
40,00 TL |
12 |
Borsaya dahil maddelerin ölçülmesi ve tartılması için verilecek hizmetler (Dolu veya boş vasıta 4,00 TL; Parça başı:2,00 TL) (Kantar-Baskül) |
----------- |
13 |
Depolama ve muhafaza hizmetleri |
40,00 TL |
14 |
Yerli malı belgesi |
40,00 TL |
15 |
Diğer hizmetler |
40,00 TL |
- Abdüllatif AKA (Yönetim Kurulu Başkanı)
- Hüseyin GÜLCÜ (Yönetim Kurulu Bşk. Yrd.)
- Vasıf Baran ŞENTÜRK (Meclis Başkanı)
- Ali ÖZ (Genel Sekreter)
- Onur AKAR (Akreditasyon Sorumlusu)
Dahası...
AYDIN TİCARET BORSASI ile yapılan protokol kapsamında ekteki analizlerde üyelerimize yönelik %30 indirim uygulanmaktadır. İNDİRİM PROTOKOLÜ |
ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, paydaş beklentileri, ihtiyaçları ve mevzuat şartlarını karşılama yolu ile paydaş memnuniyetinin artırılmasını öngören dünyaca kabul görmüş bir kalite yönetimi sistemi biçimidir. Uyguladığımız yönetim sistemi Borsamızın organizasyonel yapısından paydaşlarımızın memnuniyet seviyesine, toplanan verilerin analiz edilmesinden süreçlerin etkin yönetimine, iç denetimlerden satınalmaya kadar pek çok noktada Kalite Yönetim Sistemi koşullarını belirler. ISO 9001 Standardı, esas olarak bir kontrol mekanizmasıdır. Bu standardın amacı, hata ve kusurları azaltmak, ortadan kaldırmak ve daha önemlisi oluşabilecek hata ve kusurları önlemektir. Standart, direk olarak hizmet kalitesiyle ilgili değil, yönetim sisteminin kalitesi ile ilgilidir. Buradaki temel varsayım, etkin bir Kalite Yönetim Sistemi oluşturulması ve uygulanması halinde paydaş ihtiyaçlarını karşılayacak kaliteli hizmetler sunulacağıdır. Bu anlayışla Borsamız 2014 yılında ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kurulum çalışmalarına başlamış ve başarıyla tamamlamıştır.
TOBB ODA VE BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ
Sistemin amacı, Türk Oda/Borsa Sisteminin; Oda/Borsalar arasında kalite bilincinin yerleştirilmesi, Oda/Borsa Sisteminin iş dünyası nezdinde saygınlığının ve hizmet türlerinin artırılması, hizmet kalitelerinin iyileştirilmesi, Oda/Borsa Sistemlerinin birbirine yakınlaşmanın sağlanması suretiyle Avrupa Oda/Borsa Sistemine uyumunun sağlanmasıdır.
Bu çerçevede, TOBB; EUROCHAMBRES ve İngiltere Ticaret Odası (British Chamber of Commerce) işbirliği çerçevesinde İngiltere ve Almanya Oda sistemlerinin en iyi uygulamalarını dikkate alarak, 2001 yılında Oda Akreditasyon Modelini geliştirmiş ve 2005 yılına kadar projeyi İngiltere Ticaret Odası ile birlikte yürütmüştür.
Oda Akreditasyon Modeli 2005 yılından itibaren TOBB tarafından yürütülmüş olup, 2008 yılında yapılan çalışmalar sonucunda Borsalar da sürece dahil edilmiş ve model kapsamındaki çalışmalar TOBB Oda/Borsa Akreditasyon Sistemi olarak uygulanmaya başlamıştır.
2009 yılında TOBB Oda/Borsa Akreditasyon Sisteminin etkinliğinin gözden geçirilmesi ve İngiltere Ticaret Odası’nın hazırladığı “2008 Akreditasyon Kılavuzu”nun tüm Oda/Borsalar tarafından uygulanabilirliğinin tespiti amacı ile İngiltere Ticaret Odası ve TOBB uzmanları 9 ay süren bir çalışma yapmış, bu çalışma sonucunda da “2010 Akreditasyon Kılavuzu” yayınlanmıştır.
2002 yılında başlatılan ilk Akreditasyon Standardı gelişme ve ilerleme ivmesini sürekli olarak devam ettirmiştir.
Akreditasyon Sistemi, kaliteli hizmetlere yerel erişim imkânı sağlayarak ve iş dünyasında bir model vazifesi görerek ağın büyümesine ve gelişmesine destek olmaktadır. Sistem ayrıca, TOBB’nin ülkemizin tamamını kapsamına alarak iş dünyasının gelişme ve büyümesine yardımcı olma noktasında; yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde en yüksek kalitede temsil, hizmet ve destek sağlayarak etkin bir oda/borsalar ağı oluşturmaya yönelik uzun vadeli vizyona da katkı sağlamaktadır.
Standart, akredite olmayı hedefleyen tüm oda ve borsaların üyelerine sunması gereken bir takım zorlayıcı “Temel Hizmetler”i ve bunun için sahip olmaları gereken “Temel Yeterlilikler”i içeren kapsamlı ve sağlam bir çerçeveye dayanmaktadır.
Ekonomik büyümede ve iş dünyasının desteklenmesinde önemi giderek artan bir rol oynadıklarından, oda ve borsaların kapasite, yeterlilik ve profesyonelliklerini ortaya koymaları ancak Akreditasyon Standardını başarılı biçimde uygulamalarıyla mümkün olacaktır.
Akreditasyon Sistemi Oda/Borsalara aşağıda belirtilen faydaları sağlamaktadır:
-
Kalitesi teminat altında olan Oda ve Borsaların bölgesel ve ulusal ağın bir parçası olarak elde edecekleri güç ve profil.
-
Finans fırsatları, bilişim, iletişim ağı kurma ve kişisel gelişim için uluslararası oda/borsalar ağının bir parçası olma.
-
Yapılandırılmış, etkin bir danışmanlık ve iletişim süreci vasıtasıyla üye görüşlerinin bölgesel ve ulusal düzeyde karar alıcılara ulaştırılacağından emin olma.
-
İş performansını ve verimliliğini artırmak için tüm ağ içindeki oda/borsalarda iyi uygulamaların paylaşılmasına yönelik bir mekanizmanın yer alması.
-
Personelin sürekli mesleki gelişimine yardımcı olacak destek bir yapı.
Bu kazanımların sonucunda üyeler; profesyonel biçimde, yüksek kalitede hizmet sunulmasını temin etmek amacıyla çok sıkı bir denetim sürecinden geçirilen bir dizi ana hizmetlere erişim sağlayabilmektedir.
Borsamız Akreditasyon Sistemi çalışmalarına 2015 yılında başlamış ve 2016 yılında TOBB tarafından yapılan kapsamlı denetimler sonucunda AKREDİTE BORSA olmaya hak kazanmıştır.
VİZYONUMUZ
İLÇEMİZİN TARIMSAL, TİCARİ VE SOSYAL HAYATINA KATKILAR YAPAN ÇAĞDAŞ, LİDER, YENİLİKÇİ BİR KURUM OLMAKTIR.
-
Dünyadaki gelişme ve değişimleri yakından takip ederek, güçlü tarımsal politikaların oluşturulmasına katkı sağlamak,
-
Üyelerimizle paylaşmak ve gelişmek, üyelerimizin ihtiyaçlarını doğru algılamak, bu ihtiyaçların karşılanmasında planlayıcı ve uygulayıcı olarak aktif rol almak,
-
Ticaret Borsasının asli görevlerini yasalar çerçevesinde ve katma değer üreterek yerine getirmek,
-
Üyelerimizin ve bölgemizin haklarını koruyan, ulusal ve uluslar arası piyasayı iyi izleyen ve yol gösteren öncü bir kurum olmak,
-
Bilgi, beceri ve yetkinlik ile donatılmış personel yapısı ile hizmet çeşitliliğini ve kalitesini artırmaktır.
MİSYONUMUZ
GÜÇLÜ KURUMSAL ALTYAPIMIZLA, SEKTÖREL GELİŞMELERİ VE TEKNOLOJİK YENİLİKLERİ TAKİP EDEREK ÜYELERİMİZİN KURUMSAL GELİŞİMLERİNİ SAĞLAMAK BORSAMIZIN KURUMSAL VARLIĞINI GÜÇLENDİREREK SÜRDÜRMEKTİR.
-
Üyelerimize, ihtiyaç ve beklentilerinin ötesinde tarafsız, hızlı ve doğru hizmet sunmak,
-
Üyelerimizin kurumsallaşma yolunda geliştirilmesi ve güçlendirilmesi için gerekli faaliyetleri organize ederek yönlendirici rol oynamak,
-
Yasal yükümlülüklerin yanında toplumsal yükümlülükleri de dikkate alarak, hizmet alanımızı yasaların bize vermiş olduğu sınırlar çerçevesinde genişletmek, hizmet verdiğimiz alanlarda uluslararası standartlara uygun hizmet vermektir.
KALİTE POLİTİKAMIZ
-
Üyelerimizin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak,
-
Misyon ve vizyonun tüm çalışanlarımız ve iş ortaklarımız tarafından bilinmesinin sağlanması ve ortak hedeflere birlikte ilerlenmesi,
-
Yasa, yönetmelik, ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda çalışmaların yürütülmesi,
-
Üye memnuniyetini ve hizmet kalitemizi en yüksek seviyeye ulaştıracak teknolojilerin kullanılarak hizmet sunulması,
-
Süreçlerimizin performansının ölçümünün sağlıklı veriler, doğru metot ve sistemlerle ölçülmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesi,
-
Çalışanlarımızın iş süreçlerine yeni fikirlerle destek olmalarının teşvik edilmesi ile üyelerin beklentileri doğrultusunda yaratıcı ve yenilikçi hizmetler sunulması,
-
Üyelerin istek ve gereksinimlerine odaklı, memnuniyeti beklentilerin üzerinde tutan yönetim yaklaşımının sergilenmesi,
-
Üyelerimiz, tedarikçilerimiz ve birlikte çalıştığımız kuruluşlarla faydalı ilişkiler kurulması ve onlarla birlikte büyümenin sürdürülmesi,
-
Üye şikayetlerinin çözümü ile ilgili olarak etkin, gerçekçi ve uygulanabilir çözümler sunulması için çalışılması,
ÖDEMİŞ TİCARET BORSASI Yönetimi,yukarıda belirtilen kalite politikası doğrultusunda üye memnuniyetinin sağlanması, hizmet kalitesinin sürekli iyileştirilerek üyelerimizin gelişimine katkıda bulunulması için gerekli kaynakları sağlamayı taahhüt eder.
KALİTE SERTİFİKAMIZ
1) ÜYELİĞİ ZORUNLU OLAN KİŞİ VE KURULUŞLAR KİMLERDİR?
5174 Sayılı Yasa'nın 32'nci ve bu yasanın uygulamasına ilişkin Borsa Muamelat Yönetmeliğinin 7'nci Maddesi gereğince, Ticaret borsası kotasyonuna dâhil maddelerin alım veya satımı ile uğraşanlar, bulundukları yerin borsasına kaydolmak zorundadırlar.Borsaya kayıt zorunluluğunda olanların durumlarında meydana gelen ve Türk Ticaret Kanununa göre tescil ve ilanı gereken her türlü değişikliğin, gerçekleşmesinden itibaren bir ay içinde kayıtlı oldukları borsalara bildirilmesi gerekir. İlgili sicile tescili zorunlu olup da kanuni şekil ve sürede tescil ettirilmemiş olan bir hususu haber alan ilgili borsa, bu zorunluluğu yerine getirmeyenlerin durumlarını gerekli sicil değişikliklerinin yapılması için ilgili sicil memurluğuna bildirir. Sicil memurluğu, bu bildirim üzerine gerekli işlemleri yapmakla yükümlüdür.Kayıt zorunluluğunu yerine getirmeyenlerin kayıtları borsalarca doğrudan yapılır ve kendilerine bildirilir.
2) KAYIT ÜCRETİ, YILLIK AİDAT TARİHLERİ NELERDİR?
Her yıl Haziran ve Ekim olmak üzere 2 taksitle yatırılır. Zamanında ödenmeyen aidatlara gecikme zammı uygulanır.
3) İHRACATINDA TESCİLİ İSTENEN MADDELER NELERDİR?
164 Seri nolu Gelir Vergisi Genel tebliği ile zirai ürün kayıp ve kaçaklarının önlenmesi amacıyla, zirai(işlenmiş olsa dahi) alım ve satımıyla ilgili vergi kesintisi yapılması ve vergi dairesine yatırılması konusunda alım ve satıma aracılık eden kuruluşlar ile ticaret borsaları, bu ürünlerin alım, satım ve ihracında tahsili gereken vergiden müteselsil sorumlu tutulmuşlar,ticaret borsalarına kote edilmesi zorunlu ürünler ise 185 Seri nolu gelir Vergisi Genel Tebliği eki ile belirtilmiştir. Ve bu listede yer alan ürünlerin ihracat gümrük işlemlerinde borsa tescil beyannamesinin ibrazı zorunlu kılınmıştır.
4) TESCİL VE ÜYELİK İŞLEMLERİ İPTALİ HANGİ ŞEKİLLERDE OLMAKTADIR?
Borsaya tescil ettirilmiş alım satım muameleleri tarafların yazılı müracaatları üzerine Yönetim Kurulu kararıyla iptal edilebilir ya da hakem heyeti veya mahkemeye kararıyla feshedilebilir. Aynı alım satım muamelelerinin mükerrer yapılması halinde tescil, Yönetim Kurulu kararıyla iptal edilir.
5) ALIM VEYA SATIMINDA TESCİLİ ZORUNLU MADDELER NELERDİR?
Web sitemizde üst menüde bulunan "Kotasyon Listesi" bölümünde detaylı liste verilmiştir. Kotasyon Listesinde bulunan tüm kalemlerin tescili zorunludur.
BORSADAN KAYDIN SİLİNMESİ İŞLEMLERİ
TİCARETİ TERK HALİNDE BORSADA MEVCUT ÜYELİK KAYDININ SİLİNMESİ
TİCARET SİCİLİNE KAYITLI OLANLAR:
1- Kaşeli ve imzalı, adres ve telefon bilgilerinin bulunduğu dilekçe,
2- Ticaret Sicilinden kaydın silindiğine ilişkin tescilin ilan gazeteleri,
3- Kapanış tarihine kadar tahakkuk etmiş bulunan borçların ödenmesi.
ESNAF VE SANATKARLAR SİCİLİNE KAYITLI OLANLAR:
1- Kaşeli ve imzalı, adres ve telefon bilgilerinin bulunduğu dilekçe,
2- Esnaf ve Sanatkarlar Sicilinden kaydın silindiğine ilişkin evrak,
3- Kapanış tarihine kadar tahakkuk etmiş borçların ödenmesi.
İŞTİGAL KONUSU DEĞİŞİKLİĞİ HALİNDE BORSADA BULUNAN KAYDIN SİLİNMESİ
TİCARET SİCİLİNE KAYITLI OLANLAR:
1- Kaşeli ve imzalı, adres ve telefon bilgilerinin bulunduğu dilekçe,
2- Ticaret Sicilinde ana sözleşmede bulunan faaliyet konularından Borsa Kapsamına giren bölümlerin çıkarılarak, konuya ilişkin tescilin ilan gazeteleri ( Meşgale değişikliği)
3- Kapanış tarihine kadar tahakkuk etmiş bulunan borçların ödenmesi.
ESNAF VE SANATKARLAR SİCİLİNE KAYITLI OLANLAR:
1- Kaşeli ve imzalı, adres ve telefon bilgilerinin bulunduğu dilekçe,
2- Esnaf ve Sanatkarlar Sicilinde meşgale değişikliğinin yapıldığına ilişkin evrak,
3- Kapanış tarihine kadar tahakkuk etmiş borçların ödenmesi.
VEFAT HALİNDE BORSADA BULUNAN KAYDIN SİLİNMESİ
TİCARET-ESNAF SİCİLİNE KAYITLI OLANLAR:
1- Varis tarafından yazılmış imzalı, adres ve telefon bilgilerinin bulunduğu dilekçe,
2- Vefat tarihini belirten bir belge ( Vukuatli Nüfus örneği-Ölüm Kağıdı - Gömme İzin Kağıdı-Veraset ilamı vs),
3- Kapanış tarihine kadar tahakkuk etmiş bulunan borçların varis tarafından ödenmesi.